zaterdag 5 maart 2016

Gladiatoren

Eerst wilde ik Roger (en andere leden van Heemkunde Groot Heers) vandaag niet vergezellen naar het museum in Tongeren. Niet omdat de tentoonstelling over gladiatoren mij niet interesseert maar omdat ik altijd opzie tegen dat slenteren en lang stilstaan in musea, zeker als er een gids aan te pas komt. Van lang rechtstaan krijg ik immers rug-, been- en voetpijn en word ik duizelig.
Ik zou dan ondertussen voor een vertaling hebben gezorgd.

Gisteren echter besloot Roger dat hij nog voor het museumbezoek een wandeling zou maken en ik redeneerde dat als ik meeging ik ook mijn dagelijkse beweging zou krijgen... en dat, vermits ik altijd loop met wandelstokken, ik op die stokken zou kunnen steunen in het museum.

In feite had ik die stokken daar zelfs niet nodig: er worden tegenwoordig lichte klapstoeltjes ter beschikking gesteld die je kunt meedragen tijdens het bezoek (en zo dus niet verplicht wordt minutenlang te blijven rechtstaan).

We kregen een heel interessante, deskundige uitleg van de gids, het was een heel mooie en leerrijke tentoonstelling... Maar het was er veel te druk! Wat een volk! Je kon echt niet alles bekijken!



Foto's Roger
Na meer dan twee uur slenteren en lange periodes stilstaan - zonder duizelingen -  had ik, ondanks mijn stokken, wel rug- en voetpijn.

Na nog een koffie of thee in de cafetaria reden we terug naar huis waar Roger na het avondmaal foto's verzamelde voor mijn neef.
We hadden hem, tijdens zijn bezoek, immers familiefoto's getoond; daar waren er veel bij van zijn vader, moeder zaliger en broers en die wilde hij graag hebben.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten