maandag 14 maart 2016

Over onder andere hoogtevrees

Het was vandaag weer boodschappendag (en daar gaat altijd het opstellen van een weekmenu aan vooraf). Voor vandaag had ik onder andere zalm met courgette voorzien maar Roger liet al meteen blijken dat courgette niet zijn lievelingsgroente is (behalve in soep), dus kochten we in de plaats witloof, maakte ik daar deze avond een slaatje van en dat leek Roger wel te appreciëren.
Voor die boodschappen reden we nog eens langs de kringwinkel (eigenlijk om er oude bestekken af te leveren) waar we weer een vijftal boeken kochten. Het lijkt wel een verslaving!:-)

Maar daar wilde ik het in feite niet over hebben. Na onze thuiskomst en nog een korte vertaling stelde Roger een wandeling voor in Broekom.
We klommen de Molenberg op (serieus klimmen is dat) en daalden daarna naar de eigenlijke molen. En... Koud dat het was ondanks de felle zon: het deed me denken aan 2013 toen ook een felle Oostenwind constant een lentegevoel kwam counteren.





Foto's Roger
Wel: tijdens dat (nogal steil) dalen had ik echt last van hoogtevrees. Zolang ik alleen naar mijn voeten keek, ging het, maar zodra ik naar onze bestemming (helemaal beneden dus) keek, voelde ik me duizelig. Erg vind ik dat, die erger wordende hoogtevrees! Ligt dat aan het ouder worden?

Deze avond, na ons avondmaal heeft Roger "voortgewerkt" aan het manuscript van Boudewijn, en hij vond nog fouten waar ik over had gelezen. Boudewijn, als je dit leest, weet dat je nog even geduld moet oefenen: Roger leest trager dan ik maar vindt meer fouten dan ik (Nederlands is dan ook zijn moedertaal, afijn ook vadertaal, wat voor mij dus niet het geval is).

Geen opmerkingen:

Een reactie posten