donderdag 3 maart 2016

Over een zeil, een "bâche" en gras bij de "uitvaart" van Pamfiel

Roger en ik keken nog naar een "Maigret" deze avond maar rond 23:30 uur onderbrak Roger de film: 'We moeten zorgen voor de "uitvaart" van Pamfiel'.

Het zit zo: het vilbeluik komt morgen (waarschijnlijk al voor 5 uur) het lichaam van Pamfiel ophalen en wij worden verondersteld het onder een zeil klaar te leggen op de stoep.

'Trek een jas aan,' hoorde ik Roger zeggen, 'want het is heel koud en je moet er gras over gooien'. Ondanks mijn verdriet schoot ik in de lach: gras in plaats van bloemen zoals voor overleden mensen leek me een schitterend idee!
Maar... Roger had eigenlijk gezegd: 'Trek een jas aan, want het is heel koud en je moet er een "bâche" (Vlaams - eigenlijk Frans - voor "zeil") over gooien'.
Ons "Pamfletje" wacht nu dus onder die "bâche" op het vilbeluik!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten