zaterdag 26 maart 2016

Weer over de Islam

Sinds de aanslagen in Brussel (en eigenlijk al veel vroeger) stel ik me vragen over de islam, wil ik de Koran lezen (maar dat lukt me dus niet) en zoek ik...

Deze avond nog een heel interessant interview gelezen met Wim Van Rooy, die heel veel zaken vertelde waar ik hetzelfde over denk (en sorry, vrienden, als ik dan politiek incorrect overkom).

Het ging onder andere over de dualiteit in de islam, het "Laat alle mensen tot mij komen" in het christendom, de zogenaamde achterstelling van moslims, de zogenaamde Arabische wetenschap die meestal uit andere culturen afkomstig is, onze eigen angstreflex, over clandenken en individualisme, sentimentaliteit, het onderwijs tegenwoordig, enzovoort.

Echt boeiend! Het interview is hier te vinden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten