zaterdag 15 oktober 2016

Mettekoven en Pompeii

Eindelijk nog eens een rustige dag met een mooie wandeling in Mettekoven (Roger heeft geen foto's gemaakt, jammer, want het was prachtig herfstweer en het licht was heel mooi) en, daarna, terwijl onze Vlaamse karbonaden sudderden (ja, hoor, dat was veel lekkerder dan dat gerecht met karamel in Issoudun!), samen het poortgebouw schoongemaakt.

Terwijl ik kookte, heeft Roger, net zoals de vorige dagen, noten geraapt: we zullen er weer veel te veel oogsten, vrees ik!;-)

Deze avond, nadat ik eindelijk de wachtende mails had beantwoord, viel ik toevallig op deze site met uitleg en filmpjes over Pompeii. Het is wel in het Frans (sorry, mensen, ik weet echt niet hoe het komt dat ik de laatste tijd zo vaak op Franse sites val) maar heel interessant, zelfs veel boeiender dan eender welk museum! Het eerste filmpje is niet echt interessant maar scrol verder naar het tweede filmpje: ongelooflijk boeiend.
Je had gelijk wat jouw studiekeuze betrof, dochtertje van ons: archeologie is een heel boeiende "wetenschap"!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten