donderdag 13 oktober 2016

Over vergaderingen en zo

In mijn agenda stond gisteren voor vandaag: "21 uur, vergadering werkgroep WOI; 19:45 uur, bestuursvergadering Heemkunde Groot Heers".

Probleempje dus: dat Roger als bestuurslid van Heemkunde niet zou meegaan naar de vergadering van de werkgroep is geen ramp. Maar hoe zou ik om 21 uur in Heers geraken zonder Roger (die al om 19:45 elders moest zijn) en dus zonder auto? Oké, het is maar twintig minuten lopen maar langs heel eenzame en donkere wegen en dat vind ik 's nachts niet meer aangewezen.
Toen ik nog les gaf op de gemeente kwam ik wel elke week langs die weg terug maar werd ik vergezeld door mijn Indische cursist Tarlok die toen in onze buurt woonde.

Ik mailde dus even met Elie die voorstelde mij te komen afhalen. Toen we een uur afspraken... stelde ik vast dat ik het verkeerde uur had opgeschreven in onze agenda: de vergadering van de werkgroep WOI begon vandaag om 9 uur 's ochtends (en dus niet om 21 uur)!
Dus besloten Roger en ik er te voet naar toe te gaan.

Het werd een aangename wandeling waar ik trouwens meteen helemaal van wakker werd (om 8 uur opstaan is toch zo onmenselijk vroeg voor mij!). En de vergadering was vruchtbaar. Enthousiaste mensen allemaal, onder wie schepen Jan Leus die er weer bij was na een ernstige ziekte.

Maar... Ik kan het niet laten. Ik heb weer al die volwassen (vooral) mannen zitten observeren. Wel, steeds meer heb ik de indruk dat volwassenen eigenlijk spelen dat ze volwassen zijn. Ze vertonen bepaalde mimiek die kinderen ook gebruiken als ze spelen dat ze "groot en belangrijk zijn".  Maar op momenten dat ze denken niet bekeken te worden, verandert het gezicht van veel volwassenen helemaal. Dan zijn ze net weer enthousiaste kinderen.

Pas om 12 uur wandelden we terug naar huis. Daar wachtte nog ander werk op mij. Edith, de voorzitter van de KVLS, had me immers een mail van de Erfgoedbibliotheek in Antwerpen doorgestuurd. Die vroeg de Oostland-nummers 133 tot 207 toegestuurd te krijgen. Ik heb enkele uren gestoken in het zoeken naar die nummers (ik had er sommige niet meer in stock maar heb de meeste daarvan wel teruggevonden in het archief van de KVLS).

Deze avond op tijd voor eten (selder met gehaktballetjes) gezorgd, want wat betreft de begintijd van de tweede vergadering had ik me niet vergist: Roger moest wel degelijk om 19:45 uur in Heks zijn voor die bestuursvergadering.

Tijdens zijn afwezigheid heb ik nog een hele poos gechat met Hendrik die vandaag 39 jaar wordt!

En een mail van Bernadette beantwoord, en dan vooral een vraag die ze stelde over het verschil tussen omega 3 en omega 6 vetzuren. Ik stuurde haar onder andere een link naar deze site (die een goede uitleg geeft, weliswaar in het Frans, maar Bernadette spreekt alleen Frans).

2 opmerkingen: