maandag 21 mei 2018

De kindjes zijn vertrokken

Om 6:45 uur werden de kindjes wakker vandaag.Ik kon ze in bed houden tot 8 uur maar geslapen hebben we niet meer echt.

Kort na het ontbijt (en toch een beetje spelen) wilde Eva weer gaan slapen. Uiteraard had ze weer een veel te korte nacht gehad. Ik stelde voor dat ter gelegenheid van een volgende logeerpartij Matthias de kamer van Zeger zou kiezen maar dat vond hij niet zo'n goed idee. Hopelijk kan ik hem (of iemand anders)  overtuigen, want met z'n drieën (met z'n vieren eens één van hen wakker is) in dat bed slapen ze (we) echt te weinig.

Eigen foto
We speelden, ik bakte weer pannenkoeken voor 's middags. Roger vond (hij had gelijk) dat de kindjes er te veel suiker op deden (het pannenkoekendeeg was al lichtjes gezoet). Roger verordende dat volgende keer er geen suiker meer zou op gedaan worden (dus moet ik dan zorgen dat ik iets meer stevia in het deeg doe).

We waren volop "Mens erger je niet" aan het spelen toen dochterlief en schoonzoon aankwamen die ons iets wilden trakteren bij Stephane Malais.

De zon scheen krachtig maar er begonnen zich wolken op te stapelen. We genoten van twee consumpties terwijl de kleintjes ravotten, de kikker van gisteren zochten, er twee andere vonden en cola of water dronken. Op een bepaald ogenblik begon het te onweren en we vluchtten onder het afdak. Gezellig was dat wel, de regen die tokkelde op het glazen dak boven ons hoofd.




Tussen twee regenbuien reden we terug naar huis waar ik zorgde voor het avondeten (worst, sla, appelmoes, paprika, tomaten, aardappelen) terwijl we inktvisjes aten bij een te zoete kweeperenwijn.

Eigen foto's
Na het avondmaal vertrokken de kindjes met hun ouders en ineens was het ongelooflijk stil in huis.
Na nog wat opruimwerk kreeg ik mijn klop: ik wilde wat lezen in de relax... maar viel in slaap. Pas twee uur later werd ik wakker!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten