zondag 13 mei 2018

Weekend

Vorige vrijdag gingen Roger en ik eindelijk nog eens naar een opvoering van De Reizende Reiger. Door een ongeval op de E 40 verloren we heel wat tijd, zodat ik een berichtje stuurde naar Zeger dat we iets te laat zouden aankomen.
Roger zette me af en ging een parkeerplaats zoeken. Ik merkte bij het binnengaan dat er deze keer heel weinig volk was... en dat de spelers op ons hadden gewacht. Omdat Roger zo lang wegbleef (hij vertelde me later dat hij maar geen parkeerplaats vond) zei ik tegen de presentator dat ze maar moesten beginnen. Toen Roger iets later de zaal binnenkwam, werd hij op applaus onthaald.
Weinig toeschouwers maar een even leuk optreden als telkens. We hebben weer tranen gelachen!



Foto's Roger

Om 22:24 uur zou Hendrik aankomen in het station van Leuven. De opvoering eindigde om 22 uur, Roger moest nog de auto gaan halen (die stond geparkeerd op 10 minuten lopen - aan Roger zijn stapsnelheid, niet aan de mijne! - van de zaal), mij afhalen (ik was even blijven praten met Zeger) en naar het station rijden. Ik berichtte dus Hendrik dat we waarschijnlijk iets later zouden zijn. Hij antwoordde me iets later dat de trein vertraging had (hij wist niet hoeveel, want geraakte niet op het internet). Ik checkte het dus even: al bijna 10 minuten vertraging. Uiteindelijk werden het er 28: iets na 22:52 uur kwam Hendrik het station buiten gelopen en reden we naar huis, waar we aankwamen om 23:45 uur!

Terwijl een eerste wasmachine haar werk deed, at Hendrik wat kliekjes. Zaterdagochtend om 01:30 uur konden we de eerste was te drogen hangen. Daarna volgden nog twee machines (terwijl wij converseerden): we zijn dus "heel vroeg" gaan slapen.

Zaterdagmiddag hebben Roger en Hendrik eindelijk ons oud  televisietoestel naar het containerpark gebracht. Daarna deden we boodschappen. Hendrik wilde 's avonds barbecueën en vandaag, zondag, osso bucco eten. Omdat wij geen barbecue meer hebben, kochten we een wegwerpbarbecue. Handig maar een beetje klein voor drie man.
Tijdens ons avondeten (barbecue op het terras dus) sudderde mijn osso bucco voor vandaag.









Eigen foto's
Vandaag maakten we, tussen twee regenbuien door en ondanks de relatieve kou die weergekeerd was, een wandeling in Kerniel.





Eigen foto's
We brachten na het avondeten Hendrik naar het station... en deze keer had de trein "maar" 5 minuten vertraging.

Eigen foto

Geen opmerkingen:

Een reactie posten