dinsdag 5 april 2022

Nog even na een vrij drukke dag

Na enkele telefoontjes gingen we na onze brunch nog eens op bezoek bij Rogers nicht (in de betekenis van "cousin") Jeannine. Ze had haar nichtje (in de betekenis van "niece") N. op bezoek. Interessante conversaties, uiteraard over de oorlog in Oekraïne maar ook, eigenaardig genoeg, over een "leven na de dood". Hoewel, interessant is niet het juiste woord, het was eerder intrigerend. N. gelooft stellig dat niet alles voorbij is na de dood en Jeannine wel. In tegenstelling tot hoe Jeannine bij gesprekken daarover reageert tegenover mij (en meestal meteen een einde maakt aan een beginnende discussie), reageerde ze nu heel gelaten op de beweringen van N. Zou ze aan het twijfelen zijn gegaan?

Daarna uitgebreide boodschappen, gevolgd door nog eens tanken. Brandstof wordt echt bijna onbetaalbaar (weer net geen 100 euro vandaag) maar morgen stijgt de prijs nog, vandaar dat we nu al voor die boodschappen zorgden en meteen ook tankten.

Jeannine had me gevraagd hoe ver ik stond met de lectuur van "De tovenaar". Helaas, nog niet zo heel ver voor mijn doen. Misschien ben ik weer met te veel zaken tegelijk bezig? En toch blijft het heel boeiende lectuur.

Thuis, tussen het opbergen van onze aankopen en het bereiden van het avondmaal, weer een telefoontje, van Greet. Bijpraten maar ook weer over de oorlog. Ik vind het erg maar ik heb echt nog geen persoonlijke mening daarover en dus "babbel" ik er maar over. Uiteraard vind ik het vreselijk allemaal, hoopt mijn egoïstisch persoontje dat de toestand niet escaleert, zorgen we voor een beetje proviand voor het geval (lang geleden voorspeld door vloggers over wie ik het hier al had) er schaarste komt, maar ik kan echt niet op een intelligente manier spreken over die oorlog.

Nu kijk ik nog naar een aflevering van "L'amica geniale" en lees ik daarna nog een hoofdstuk van "De tovenaar" om de dag af te sluiten! 

1 opmerking:

  1. 7 april
    Oei, deze avond zijn seizoen 2 en 3 niet meer beschikbaar op VRTNU. Ik kan dus niet meer verder kijken naar "l'amica geniale"!

    BeantwoordenVerwijderen