dinsdag 21 maart 2023

Verhalen, wetenschap en spiritualiteit

Het is lente en aan de zon was het te voelen vandaag. Desondanks bleef het vrij fris in de schaduw!

Ik ga het niet meer hebben over het dagelijkse huishoudwerk, wel nog even over het verhaal van Elena waar ik nog enkele uren aan besteed heb. Ik lees het uiteraard vrij traag omdat ik op elk detail moet letten maar telkens als ik even wat vlotter begin te lezen (en me laat meevoeren door het verhaal), valt me op dat haar verhaal een hoog "Alice in wonderland"-gehalte heeft. Ik vraag me af waar zo'n meisje al die ideeën haalt? Uit haar dromen?

Ik heb ook gekeken naar de vier afleveringen van "le parcours de l'âme" van de arts Luc Bodin (dit is de eerste aflevering). Over leven, (dag)dromen, bijna doodervaringen, sterven en een eventueel hiernamaals. Een wetenschappelijke benadering die enigszins afwijkt van de gangbare consensus maar, hoewel voor sommige mensen waarschijnlijk te "esoterisch", heel interessant. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten