woensdag 24 november 2010

Vergaderingen

Soms zijn ze nodig, maar vaak kunnen ze tegenwoordig vervangen worden door allerlei communicatiemiddelen.

Deze avond ging Roger naar een bestuursvergadering van Heemkunde Groot Heers. Die begon om 19 uur en nu, om 23 uur is hij nog steeds niet terug. Ik weet dat die vergaderingen vaak uitlopen. Niet omdat er zoveel stof is om over te vergaderen, maar omdat er nogal eens wordt afgeweken van de agendapunten.

Morgen avond moet ik dan weer naar een redactievergadering van de KVLS. Elk redactielid heeft op voorhand de drukproeven van het volgend nummer van Oostland nagelezen, zijn correcties aangebracht en per e-mail doorgestuurd naar onze voorzitster. Behalve enkele twijfelgevallen (bijvoorbeeld zinswendingen die volgens mij niet correct zijn, maar die punten kunnen ook via e-mail, of zelfs telefonisch, besproken worden) vraag ik me telkens af waarom we daarover nog moeten vergaderen? Oké, samenkomen is op zich wel gezellig, maar daar gaat het op zulke bijeenkomst niet echt om.

Deze avond kreeg ik een mail van Boudewijn Knevels, die mij normaal gezien morgen zou komen afhalen voor de vergadering in Heusden. En hij uitte dezelfde bedenkingen. Heusden is niet bij de deur, en er worden winterse buien voorspeld voor morgen avond.

De mail was gericht aan alle leden van de redactieraad. Benieuwd wat het antwoord van onze voorzitster zal zijn.

Ten slotte vergaderen Jan Gerits en ik ook nooit voor de Limburgse monografieën. Alles gebeurt per e-mail of per telefoon.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten