woensdag 28 september 2011

Elena, Zeger en “Google docs”

We gingen deze middag weer een goedlachse Elena afhalen bij de onthaalmoeder Lutti. Lutti verjaarde vandaag en had al “haar” kindjes getrakteerd: in de tas van Elena zaten nieuwe badspeeltjes.

Vandaag was het ongelooflijk warm (tot 26°C in de schaduw) en we hebben dan ook een groot deel van de middag op het terras van Geert en Elvira doorgebracht. Elena in haar relax of op haar speeltapijt. Waar ze natuurlijk geregeld van af kroop. Ze sleurt nog steeds knuffels mee bij het kruipen, probeert zich nu aan alles recht te trekken (naar het schijnt is het haar onlangs helemaal gelukt op de sofa, maar in ons bijzijn geraakte ze alleen op haar knieën). Uiteraard is ze een paar keer gevallen, en de tegels van het terras deden geen deugd aan haar hoofdje. Maar enkele zoenen volstonden om het huilen te doen ophouden.

Weer viel het me op dat ze echt vecht tegen de slaap. En daarin herken ik onze oudste. Die wilde ook nooit gaan slapen als baby! Nu nog niet trouwens! Glimlach

Al bij al heeft Elena door de dag toch drie dutjes van een uurtje gedaan, waarvan een bij Lutti. En vrij veel gegeten. Ik  had de indruk dat ze liever papjes eet dan dat ze melk drinkt en omdat ze haar avondfles niet wilde, had ik daar ook een papje van gemaakt, met babyrijstmeel geparfumeerd met vanille. Dat ging  er wel goed in. Dat gebeurde tijdens onze avondmaaltijd, van Roger, Zeger en mij. En dus zonder Elvira en Geert: zij was immers les gaan geven, hij Spaanse les aan het volgen.

Zodra hij was aangekomen, had Elena meer aandacht voor haar “nonkel Zeger” dan voor ons. Hij hield zich dan ook heel veel met haar bezig, ze speelden samen met al haar  speelgoed. Hij zette haar zelfs op het zitje van het speelgoedvliegtuig dat ze heeft gekregen van collegae van Geert en waar ze nu nog enkel kan aan frutselen. Dat “zitten erop” leek ze echter nog niet zo interessant te vinden…

Tijdens de dutjes van de baby hebben Roger en ik gewerkt aan onze huistaak voor de lessen “Bronnen raadplegen'” van Heemkunde. En Roger werkte eraan verder terwijl ik kookte of voor Elena zorgde.

Ik heb, nadat we thuiskwamen, alles wat hij heeft opgeschreven nog eens nagelezen en die karwei lijkt dus klaar. Net op tijd, want de volgende les krijgen we morgen.

Vlak na het avondeten merkte ik dat er een nieuwe job was aangekomen op mijn smartphone.  Zeger, die nog steeds met Elena bezig was, vroeg me waarom ik er niet meteen aan begon op de netbook door eerst de tekst te plaatsen in “Google docs”.   En hij legde mij uit hoe ik dan verder te werk moest gaan. Zeer interessant is dat inderdaad. Ik heb de tekst kunnen bewerken (in mijn geval dus vertalen) in Google, en heb hem deze avond thuis kunnen downloaden op mijn PC zodat ik nog heel even de spellingscontrole kon toepassen en nagaan of ik wel de terminologie van de klant had gebruikt.

En we gaven daarna Elena haar badje. Natuurlijk heeft ze in het water gespeeld met de vis, de eend, de zeester en de dolfijn die ze pas van Lutti had gekregen.

P9289422

P9289426

P9289428

P9289431

P9289435 Foto’s Roger

Zeger hielp me daarna haar pyjama aantrekken (want dat is bij haar geen sinecure meer, zo beweeglijk is ze). En Roger maakte foto’s.

En ik wilde haar toch nog wat melk geven voor het slapengaan. Weer weigerde ze. En omdat ze zowat in slaap viel in mijn armen, hebben we haar dan toch maar te slapen gelegd.

Rond 22:30 uur kwamen Elvira en Geert thuis van hun les. En wij, en Zeger, vertrokken naar huis.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten