zondag 18 september 2011

Gezellige familiebijeenkomst

Vandaag vond de herdenkingsmis voor mijn vader plaats. Behalve de dochter van mijn zus (die op reis was voor haar werk) en mijn ooms en tantes, was iedereen present: broertje met vrouwtje en dochters, zusje met man en zoon, onze vrienden Beeckman en “tante José”, en uiteraard Zeger, Hendrik en Anneke, Elvira, Geert en Elena, wij en mijn moeder.

Die ons na de dienst thuis allemaal trakteerde op soep, broodjes, wijn en koffie of thee. Roger en Lily Beeckman kwamen niet mee deze keer: Lily was een beetje ziek. Tante José (die dus geen echte tante is, maar onze vroegere buurvrouw) bleef slechts eventjes, want ze had nog een reünie van haar eigen familie deze middag.

Het was oergezellig! Elena werd natuurlijk fel geknuffeld en veel opgepakt en liet het zich welgevallen.

P9189340

P9189341 Elena in de armen van Nany (mijn moeder). Foto’s Roger

P9189347 Elena in de armen van Stephanie (dochter van mijn broertje). Foto Roger

Na haar dutje vond ik haar echter warm aanvoelen. Elvira nam haar temperatuur op: 38,6°C. Een beetje koorts dus. Ik vermoed dat het van haar tandjes komt. Elvira en Geert besloten toch wijs niet te lang meer te blijven. En twee uurtjes later vertrokken ook de anderen.

Eigenlijk wilde ik deze avond werken aan onze tweede huistaak voor de cursus “Bronnen ontleden”, maar voor een keer dat we nog eens bij Nany waren, besloten Roger en ik toch wat langer te blijven. We hebben samen van nog een glaasje wijn genoten, naar foto’s gekeken en herinneringen opgehaald. En zijn daarna samen gaan avondmalen in een taverne vlakbij.

De hele dag is de lucht nogal dreigend gebleven, maar we kregen geen regen. Een poosje kwam de zon zelfs even piepen van achter de wolken.

P9189352 Foto Roger

Regen kregen we wel in het naar huis rijden. En ook files. Met als gevolg dat we vrij laat thuis waren en dat ik, na de boekhouding van de KVLS  en het opmaken van een weekmenu en een boodschappenlijstje, geen zin meer had in die huistaak. Dat is voor “mañana”! Glimlach

Geen opmerkingen:

Een reactie posten