maandag 22 december 2014

Zo heb ik Walter ook gekend…

Maar dan met zijn eerste vrouw, die ikzelf heel graag had. Hoe ze,  voor Walter en zijn vrienden, waaronder wij dus, die thuiskwamen na een slapeloze nacht, zo lekker konijn klaarmaakte is een van mijn gezelligste herinneringen! En, wat vond ik hun kinderen mooi en intelligent!

En… Eigenlijk heb ik na die nachten en dagen altijd verlangd naar de buiten!

Ik kan me niet herinneren waar hij precies woonde: hijzelf bracht ons na zo’n “dronkensmansnacht” naar zijn huis. Maar ik herinnerde me telkens wel (ondanks mijn toen door alcohol beneveld brein) dat het geen echt stadshuis was: een houtkachel, veel dieren in de enorme tuin, prachtige kinderen, en zijn vrouw die doodgemoedereerd verder ging met het klaarmaken van die lekkere konijnschotel waardoor we allemaal weer nuchter werden.Glimlach

O ja, de titel vraagt een verwijzing, en die kan ik niet in de titel zelf plaatsen, dus hier maar: http://www.hln.be/hln/nl/944/Celebrities/article/detail/2159324/2014/12/21/Brief-aan-Walter-de-schoonste-vent-van-Gent.dhtml

Nostalgie!

RIP, Walter!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten