maandag 27 juni 2016

Munster

Na ons dutje van een uurtje besloten we even naar Munster te rijden. Hebben er een paar uur rondgelopen, de mooie gebouwen bewonderd, de kerk Saint-Léger met haar heel speciale klok bezocht en, wat Roger betreft, vooral naar de etalages van de vele winkels gekeken.
Maar eigenlijk voelden we ons nog heel moe (te weinig geslapen de laatste nachten) en dus besloten we terug naar Turckheim te rijden.





Foto's Roger
Na een uurtje rustig zitten op de camping (voor mij lezen in "Le chat" van Simenon) gingen we boodschappen doen, dronken we nog een Riesling in het "koninklijke" etablissement.

Eigen foto
Foto Roger
Roger besloot deze avond te gaan eten in een etablissement van de "Buffalo Grillketen" hier in de buurt. Lekkere Amerikaanse toestanden en echt niet zo ongezond: gemengde sla, steak of brochette, frietjes (maar daarvan heb ik er niet veel meer dan 5 gegeten) en een glas rode wijn. En helemaal niet duur: 24,50 euro voor ons beiden.

Nu zitten we weer in het vrij ruime voorste gedeelte van de tent terwijl ooievaars voor de tent naar andere ooievaars staan te klepperen (dat is hun manier van communiceren). Elena en Matthias, waarschijnlijk vertelden ze aan de vele andere ooievaars die ik hoor afkomen: 'Hier waren tot vandaag twee kindjes die ons veel kaas hebben gevoederd'!

Ik vrees dat dit onze laatste kampeerervaring zal zijn. Ikzelf heb nog steeds rugpijn van het vele bukken, terwijl ik andere jaren daar na een paar dagen van verlost ben... En ik blijf vergeten dat Roger praktisch 6 jaar ouder is dan ik. Terwijl hij toch al een poosje subtiel laat voelen dat kamperen niet echt besteed is aan een oude man als hij!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten