maandag 6 juni 2016

Over uitgevers

Wat moet ik doen als iemand me een slecht geschreven prozastuk ter beoordeling opstuurt? De waarheid zeggen en die mens ongelukkig maken? Of doen alsof mijn neus bloedt (is dat de juiste uitdrukking?)

En wat moet ik doen als iemand me een heel mooie tekst stuurt en vraagt of ik mee kan zoeken naar een uitgever? Ik ken immers geen uitgevers meer: Zuid &Noord bestaat niet meer en Free Musketeers blijkt eender welke schrijver te aanvaarden, tenminste als hij niet politiek incorrect is, en al zijn boeken te laten vertalen in bedenkelijk Engels.

1 opmerking:

  1. Mensen die me een mail stuurden ten gevolge van deze post: het gaat over niemand van jullie! Ik dacht alleen aan iemand van wie ik vind dat hij van zijn verdriet een boek moet maken, en dacht verder na over hoe ik over het manuscript zou berichten als ik het niet goed zou vinden (hoewel ik geloof dat het heel goed zal zijn, maar je weet nooit...).
    En daarna dacht ik over hoe aan een uitgever geraken. Dat was het, niets meer!

    BeantwoordenVerwijderen