zaterdag 30 juli 2016

Huiselijke taferelen

Nadat Roger een van zijn spijkerbroeken had hersteld (jawel, hij hanteert hier de naaimachine) heb ik vandaag nog gelezen in "L'enfant Méduse" op het terras van de "Kluizenaar", met een Bink. Deze keer kreeg ik er jammer genoeg geen blokjes kaas bij!
Roger maakte ondertussen een wandelingetje in de buurt.

Ik zat weer zo fel te genieten van mijn boek (sommige critici - zie link hierboven - betreuren dat de auteur blijft treuzelen bij dichterlijke details in plaats van verder te vertellen, zeker als het een beetje spannend wordt, en dat begrijp ik: het is dan ook geen boek om eventjes tussendoor te lezen. Sylvie Germain hecht veel belang aan woorden en het beschrijven van details: haar boeken alleen lezen voor het verhaal heeft helemaal geen zin) dat ik Roger weer niet hoorde aankomen.
Hij had enkele mooie foto's gemaakt:


Foto's Roger
We dronken nog iets samen en vroegen ons af waarom vriend Karel het daar te lawaaierig vond: wij vinden het er gezellig.

Foto Roger
Na het avondeten (courgettesoep - bedankt Bernadette! - en zalm op een bedje van prei) besloot Roger appelgelei te maken van de appelen die hij eergisteren plukte.




Foto's Roger
Ondertussen heb ik verder teksten nagelezen voor de werkgroep WOI en deze keer was niet alles even vanzelfsprekend: het leidde even tot een druk mailverkeer tussen Michel, Elie en mij!

Tussendoor heb ik ook Roger geholpen met appelen in stukken verdelen enzovoort. Het valt ons op dat die oogstappelen minder sap afgeven dan kweeperen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten