vrijdag 29 juli 2016

Over lectuur, spiritualiteit en islam

Heel veel gelezen vandaag. Onder andere in "L'enfant Méduse" van Sylvie Germain. Heel mooi, en dan vooral de heel poëtische beschrijvingen.

Ondertussen, door een mail, Olivier Chambon ontdekt en uiteraard gezocht naar interviews en lezingen van hem. Zeer interessant, het gaat onder andere over spiritualiteit en over iets wat ik al lang vermoedde (en waar ik het over heb in "De Ivoren Toren"): het feit dat we twee soorten bewustzijn hebben, het ene zijnde logisch, rationeel of analytisch, het andere intuïtief. Ik ben begonnen met deze opname maar moest mezelf verplichten even op te houden naar andere opnames te gaan om enkele mails en één echte ouderwetse brief te beantwoorden.

En dan stuurde Roger me dit door, weer over de islam. Zeer interessant maar ik heb steeds meer het gevoel dat ik er nooit voldoende zal over weten.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten