maandag 25 juli 2016

Liefde en censuur

Ik kan/mag niet veel vertellen over deze dag en toch wil ik er iets over kwijt: moeilijk!

Uiteraard wordt straks nog even mijn dagboek aangesproken (jullie dachten toch echt niet dat ik hier alles prijsgeef?) maar hier wil ik wel even kwijt dat ik vandaag een voorbeeld van absolute liefde heb meegemaakt.

En dat het mij deed denken aan lang geleden, aan de tijd dat ik op eigen kosten studeerde, armoede kende en onder andere Anny De Ro en Dirk Lambrechts (allebei zaliger) leerde kennen.

We waren heel laat terug thuis (en ik kreeg dus geen tijd meer om mails te beantwoorden) maar daar werd het minder zalig: ik kreeg ruziënde mails tussen Jan Gerits en Edith Oeyen door, over de jongste monografie waarbij inderdaad iets is misgegaan bij de drukker.

En... Oei, hier ben ik ook al op "verboden terrein" beland.
Ik ga vaak tekeer over censuur, maar in feite bestaat die al op heel kleine schaal, niet waar?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten