woensdag 13 juli 2016

Op "kroegentocht" met vriend Karel

We haalden hem om 12 uur af aan het station van Sint-Truiden en hebben praktisch de hele middag op café gehangen.

Eerst reden we naar de Kluizenaar waar Karel het een beetje te lawaaierig vond (voorbijrijdende tractors en af en toe een vrachtwagen). Dus verhuisden we na één consumptie, een kort bezoek aan de kapel van Helshoven en een wandelingetje tot aan de Herk (waarbij we door de regen werden verrast) naar het domein van Nieuwenhove.
Daar aten we spek en eieren met een gemengd slaatje (lekker, meer dan voldoende en niet duur) bij een Bink of een Trappist.
Na nog een wandeling van een klein uurtje in het bos reden we naar het kasteel van Nieuwenhove waar we op het terras van het kleine café genoten van weer een Bink.
Het was daar zo rustgevend dat we zelfs toen het begon te motregenen buiten bleven zitten.



Foto's Roger
Daarna reden we naar het Speelhof (waar we nog resten zagen van de stormravage) waar Karel en ik nog een Trappist dronken (Roger nam koffie).

Eigen foto
En ondertussen praatten we honderduit uiteraard.

Nadat ik had opgezocht hoe laat Karel een trein terug naar het Leuvense had, trokken we naar de buurt van het station waar we een laatste consumptie gebruikten in een (mooi) café dat ik nog niet kende. Deze keer opteerden Roger en ik allebei voor koffie (deca voor mij) terwijl Karel een glas wijn bestelde.

Om 20:45 uur vertrok Karel weer, nadat we voor de volgende ontmoeting in het Leuvense hadden afgesproken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten