zondag 14 augustus 2016

Rustige maar vruchtbare zondag...

en daar kan ik zo van genieten! Lectuur, af en toe een gedachtewisseling met Roger, een heel klein beetje werken in de tuin, veel stilte en een klein uur wandelen in de velden rondom het dorp: een zalige zondag was het!






Foto's Roger

Na de wandeling ben ik beginnen koken: na een gewone groentesoep aten we als voorgerecht tomaten (jaja, pas gekregen van Bernadette en Juan) die ik in twee had gesneden en waarvan ik de twee helften had bedekt met parmezaan en oregano en daarover nog een beetje olijfolie had gegoten. Daarna heb ik die tomaten heel even in de oven laten gratineren,

Foto Roger
Als hoofdgerecht kregen we onder andere  een slaatje van tomaten en rauwe jonge courgette (dit is de eerste keer dat ik rauwe courgettes serveer, maar Bernadette had me verzekerd dat heel jonge courgettes op die manier best eetbaar zijn en ze kreeg gelijk) met een dressing op basis van onder andere noten- en hazelnootolie en balsamico.

Na het avondeten werd het iets drukker (enkele telefoontjes) maar na mijn uurtje lectuur op papier kreeg ik ruim de tijd om een paar mails te beantwoorden en nog enkele teksten na te lezen voor de werkgroep WOI.

Daarna, weer lectuur, maar deze keer online: blogs die ik volg, kranten (en ineens beseft dat ik nog niets wist over deze aanslag - wat ben ik soms toch wereldvreemd!). Dat alles terwijl Roger zorgde voor vers brood tegen morgen, en nog eens een sigaar opstak.



Eigen foto's (gemaakt met de Smartphone van Roger, die ik even leende)


Foto Roger (gemaakt voor ik het parfum van zijn sigaar opmerkte)


Geen opmerkingen:

Een reactie posten