donderdag 4 augustus 2016

Vertaling en dus weinig tijd voor wat anders

De klant die me gisteren vertelde dat ze dacht dat ik tot einde juli afwezig zou zijn, stuurde vandaag nog een (dringende) vertaling op. Ik was er niet kwaad om maar het gebeurde wel vlak voor we wilden beginnen aan onze dagelijkse wandeling die dus niet doorging.

Nadat de vertaling was geleverd, was het immers tijd om aan het avondeten te denken en daarna moest Roger naar een bestuursvergadering van Heemkunde Groot Heers.

Tijdens Rogers afwezigheid las ik verder in "L'enfant Méduse", beantwoordde ik enkele mails en las ik dit. Spannend, grappig (per slot van rekening geraakten wij - dat zijn Dirk Lambrechts zaliger, enkele andere vrienden en ik - destijds ook gratis binnen op bepaalde dure concerten in Leuven) maar toch ook een beetje verontrustend in deze tijd.

Roger vertelde me bij zijn thuiskomst dat we weer eens zijn uitgekozen om een locatie te zoeken voor het Nieuwjaarsetentje van Heemkunde. Ja zeg, al elk jaar kregen we daarna te horen dat het niet helemaal oké was! Maar kom, deze keer werd hem een traiteur aangeraden die (ik heb uiteraard gegoogeld) heel veel belang lijkt te hechten aan de desserten (en ik heb echt de indruk dat die zoetigheden hier heel belangrijk worden gevonden).

Vandaag een doodsbrief aangekregen van een vrouw uit het dorp die we niet echt kenden maar die ons altijd heel vriendelijk goeiendag zei en ook af en toe een praatje maakte met ons. Al een poosje viel het ons op dat we haar nooit meer zagen: blijkbaar was ze naar een woon- en verzorgingscentrum verhuisd.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten