maandag 1 augustus 2016

Een klein uurtje gewandeld en boodschappen gedaan

Onder andere, want het was een vrij drukke dag. Eerst boodschappen, dus in Sint-Truiden achtereenvolgens de Lidl, de Aldi en de Colruyt aangedaan.

Daarna eindelijk nog eens gewandeld met Roger.
We kozen een weinig geaccidenteerd wandelpad van Klein Gelmen naar Mettekoven en terug. Ik trok mijn beste maar nu heel lelijke (want versleten) wandelschoenen aan en probeerde deze keer niet Roger bij te benen. Het ging perfect en ik genoot van de stilte, de eenzaamheid, de geuren. En van het pad dat bijna overwoekerd was door "onkruid" waartussen zoveel mooie bloemen pronkten. En zelfs van de zoemende bijen, en zeker van de vele vlinders.
Roger stelde voor daarna iets te  gaan drinken op het terras van De Kluizenaar (we hebben weer geen kaas gekregen, jammer).

Foto Roger
Tussen de boodschappen en de wandeling door had ik even gebeld met Nany die heel enthousiast vertelde over haar voorbije zondag. Ze was met een vriendin naar "Lambermontmartre" in Antwerpen geweest en had er volop van genoten.

Deze avond, na het eten, gezorgd voor nieuwe PDF-bestanden voor de jongste Limburgse monografie van de KVLS, waarmee iets was misgelopen in de drukkerij, ten gevolge van het plaatsen van een nieuw logo van B-post. De uitgever is zo vriendelijk de boekjes gratis opnieuw te willen drukken.

Zopas nog een tiental teksten nagelezen voor het toekomstige boek van werkgroep WOI.  Ondertussen was Roger nog appelgelei aan het maken met de onlangs geplukte oogstappelen, en ik kan jullie verzekeren: hier in huis hangt een heerlijk parfum!
Alleen vrees ik dat er in gelei weinig interessante voedingsmiddelen overblijven!

O ja, nog een nieuwtje. Hendrik had mij onlangs aangeraden een andere elektronische sigaret te kopen. Die is inderdaad beter dan de vorige en eigenlijk "damp" ik nu meer dan dat ik "rook". Maar heel af en toe wil ik toch nog een echte sigaret, die ik eerst moet rollen, dan aanstampen zodat ze goed in mijn sigarettenpijpje past, die ik geregeld moet aansteken en waarvan ik de as geregeld moet afkloppen. En vooral: die een echte "parfum" van tabak verspreidt!

1 opmerking: