maandag 29 augustus 2016

Spelen met Elena en Matthias

Het werd een lange en drukke dag met Elena en Matthias. Spelen, tekenen, vertellen, voorlezen, boodschappen doen en eventjes langs de kringwinkel gaan. Ze kozen er elk drie speeltjes (twee Barbiepoppen en een babypop voor Elena, een boerderijtje, boerderijdiertjes en een ridderschild voor Matthias, plus een prentenboekje voor Eva).
Naar de speeltuin gingen we niet. Het had immers bijna de hele ochtend geregend en we vreesden dat de toestellen te nat zouden zijn.

De kindjes hebben opvallend goed met elkaar gespeeld vandaag: rollenspelletjes, met de poppen, met de autootjes, de diertjes, de boerderij en legoblokjes. Af en toe kreeg ik dus echt de kans om een half uurtje met mijn eigen zaken bezig te zijn (en dat bestond vandaag vooral, buiten de gewone huishoudelijke taken, het koken, opruimen enzovoort, uit opnieuw beantwoorden van mails met een bestelling van de jongste monografie én een paar telefoons). Maar het liefst van al hadden Elena en Matthias dat ik meespeelde, dat merkte ik wel (en dàt vond ik helemaal niet erg!).




Eigen foto's

Na het avondmaal (worst en bloemkool - 'Waarom smaakt jouw bloemkool anders dan die bij ons thuis?', vroeg Elena zich af en ik vertelde haar maar niet dat ik geen melk gebruik voor de bechamelsaus, wat haar ouders wel doen) zouden de kindjes tot heel laat opblijven om eventueel vleermuizen te zien. Helaas, deze avond vloog er, in tegenstelling tot eergisteren, geen enkele over.

Een kort filmpje kregen ze nog wel voor het slapengaan. Nadat ze hun tanden hadden gepoetst, toen ze nog een laatste verhaaltje vroegen, herinnerde ik me dat ik onlangs een boekje over een vleermuis had gekocht. Daaruit las ik voor.
Ze vielen allebei daarna meteen in slaap: doodmoe waren ze!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten