zondag 7 augustus 2016

Naar Tienen

Nadat ik na onze brunch een wasmachine had laten werken en daarna de was te drogen had gehangen, stelde Roger voor naar Tienen te rijden.

Om te beginnen zochten we nog eens de drie tumuli op. Het is al meer dan twee jaar geleden dat we die vonden en de site was helemaal veranderd. De bomen rond en op de tumuli waren gekapt waardoor die graftombes vandaag veel meer indruk maakten.


Foto's Roger
Daarna liepen we een paar uurtjes rond in de stad zelf.




Foto's Roger
En... Uiteraard eindigden we ons bezoek op een terras, met een heerlijke Orval. Ik luisterde weer conversaties af. Oudere (ik bedoel dus ouder dan wij) mensen die klaagden over eenzaamheid en daarom, zo zei toch een van die vrouwen, gezelschap opzochten op de Tiense terrasjes, mensen die vonden dat een oudere dame die dementeerde en naar wie geen familie meer omkeek, moest geëuthanaseerd worden; nog iemand anders (ook een "oudere" dame) die vertelde dat ze de eenzaamheid verdreef door heel veel te telefoneren, en enkele mannen die dialecten ophemelden.

Foto Roger (en, nee, ik ben niet aan het sms-en. Ik ben aan het proberen een foto te maken van Roger: zie hieronder)
Eigen foto

Geen opmerkingen:

Een reactie posten