maandag 8 augustus 2016

Vertaling, pruimenmoes, tabak, pony's enzovoort

Terwijl we naar Sint-Truiden reden voor onze wekelijkse boodschappen kreeg ik een oproep op mijn mobieltje. Elena en daarna Matthias die wilden vertellen over hun voorbije reis, en vooral over het feit dat ze op een pony hebben gezeten. We ontmoeten ze heel binnenkort (nee, niet de pony's!).

We gingen eerst naar de tabakswinkel, waar ik nieuwe flesjes E-liquid kocht (en toch nog twee pakjes tabak, bedoeld voor drie weken!) terwijl Roger er zich nog eens sigaren aanschafte. Een beetje gepraat met de uitbater. Die evolutie is niet goed voor hem, geeft hij toe. De verkoop van elektronische "damptoestellen" en E-liquids compenseert wel een beetje, maar hij verkoopt bijvoorbeeld geen asbakken of aanstekers meer.

We waren pas terug thuis en ik had onze boodschappen opgeborgen, wilde daarna een beetje beginnen opruimen voor we eventueel een wandeling zouden maken, toen er een grote vertaling binnenkwam.
Daaraan heb ik gewerkt (onderbroken voor een paar telefoontjes, onder andere van Jan Gerits over de jongste monografie, de bereiding van linzensoep, ons avondmaal, een uurtje lectuur op papier, een snel antwoord op een paar mails) tot nu (en ik ben nog niet klaar maar dat is niet erg: laat me maar vertalen en alles rondom mij vergeten, dus opgaan in mijn werk).

Ondertussen heeft Roger pruimen geplukt, niet alleen in onze tuin maar ook langs de weg naar Mettekoven, waar de gemeente fruitbomen heeft geplant. En er moes van gemaakt.

Foto Roger
Onze keuken geraakt weer overvol (de bokalen appelgelei zijn nog steeds niet opgeborgen) maar is ook steeds meer geparfumeerd!





Geen opmerkingen:

Een reactie posten