dinsdag 24 januari 2017

Moe na een drukke dag

We gingen vandaag babysitten. Dat betekent vooral op Eva passen die na de middag, na een paar uur druk spelen, toch een kort dutje ging doen.



Foto's Roger
Toen Roger zich klaarmaakte om Elena, Matthias plus de buurtjes Lionel en Millie af te halen, was ik bang dat Eva zou wakker worden tijdens zijn afwezigheid (ze is echt te zwaar geworden voor mij, en hoewel ze nu vrij goed stapt, zeker als je haar een vinger geeft, moet je haar nog steeds optillen om haar bijvoorbeeld uit bed te halen).
Gelukkig werd ze wakker vlak voor Rogers vertrek, kon hij ze nog gaan halen en in haar kinderstoel zetten.

Daarna vertrok hij. Ik gaf Eva haar fruitpap.
Toen ze voldoende had gegeten, besefte ik ineens dat ik met hetzelfde probleem zat: ik moest ze uit haar stoel tillen.
Dan maar samen gezongen en handjes draaien gedaan en in een boekje gekeken tot Roger thuiskwam, met de vier andere kinderen, en, bijna tegelijkertijd, buurmeisje Anna kwam spelen.

Ondertussen was er een vertalingsverzoek binnengekomen. Dringend zoals altijd. Ik beloofde daar deze avond nog aan te werken.

De kindjes speelden en Eva deed mee, Elena baatte een restaurant uit, Lionel speelde met een kraan. Ik moest afwisselend,samen met Anna en Millie, eten bestellen en knikkers oprapen (Eva liep daar ook rond en knikkers steek je toch in je mond, of niet?). Matthias wilde zich verkleden in Superman en had daarvoor mijn hulp nodig, Lionel klaagde dat de meisjes altijd de spelregels wilden opstellen (en klaagde daar ook over toen later zijn papa hem kwam halen. Zijn papa antwoordde: 'Tja, jongen, ik ben thuis ook de grootste en toch heeft jouw mama het voor het zeggen', waarop Lionel tegen mij zei: 'Het is dus logisch dat ik hier de meisjes hun regels moet volgen, vermits mijn papa dat bij mama ook moet doen' 😉).

De kindjes moesten bijna allemaal tegelijk naar toilet, ze wilden koekjes eten, en drinken, en Eva vond op de grond allerlei speeltjes die ze ook graag in haar mond wilde stoppen. Daarna wilden de kindjes buiten spelen: dat werd jassen en schoenen zoeken en helpen aantrekken, en Eva troosten die we niet mee naar buiten lieten gaan,

En dan kwam er een berichtje van dochterlief: ze werd opgehouden, of ik de groenten voor het avondmaal kon beginnen schoonmaken.


Foto's Roger
Rond 18:30 uur, alle buurtjes waren terug naar huis, zaten wij allemaal aan tafel. Rond 19:15 uur reden Roger en ik terug naar Limburg. Rond 22 uur leverde ik mijn vertaling... en besefte ik dat het hoog tijd wordt dat ik het typoscript voor de KVLS verder nalees (ik had er vorig weekend al enkele uren aan besteed). Het is nu iets over middernacht en ik ben net over de helft van dat geschrift geraakt (goed geschreven trouwens). En... ik ben moe!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten