zaterdag 18 februari 2017

Nogmaals "Le baron de l'écluse"

We hebben die film al ettelijke keren bekeken (en ik nog vaker dan Roger omdat ik die ooit heb gebruikt in mijn lessen Frans). Deze avond, bij wijze van ontspanning voor het slapengaan, had ik weer heel veel zin ("goesting" in het "Vlaams") om ernaar te kijken. Roger blijkbaar ook, dus keken we nog eens samen naar "Le baron de l'écluse" en ontdekten we weer andere veelzeggende kleine details die ons de vorige keren waren ontsnapt (ja hoor, zelfs voor mij geldt dat, hoewel ik die film ooit heb "uitgerafeld" met mijn leerlingen: blijkbaar hadden we er veel meer lessen kunnen aan besteden).

Een prachtige, hoewel wat ouderwetse (?), film dus!
Gebaseerd op een boek van een van mijn lievelingsauteurs: Georges Simenon

Geen opmerkingen:

Een reactie posten