vrijdag 17 februari 2017

Tussen telefoontjes door een korte maar mooie wandeling achter de Staeyenmolen

Deze ochtend werd ik wakker gebeld door Telenet. Er kwam een heer onderzoeken wat er gaande was met onze verbinding, hij bracht het in orde en vertelde ons dat het Infrax was die de verbinding had verbroken (???).

Na de middag reden we even naar Sint-Truiden en wandelden daar eindelijk nog eens achter de Stayenmolen. Er werd onlangs veel gesnoeid op de spoorwegbermen maar toch kon Roger nog mooie foto's maken. Een vrij korte maar mooie wandeling:





Foto's Roger
Nany begrijpt niet goed waarom ik liever een mail stuur dan dat ik mensen opbel. Dat is een verhaal dat al heel lang gaande is: vroeger begreep ze ook niet goed dat ik liever brieven schreef naar mijn vrienden dan dat ik ze opbelde.

En deze avond kwam dat weer ter sprake tijdens een telefoontje waarbij ze onder andere wilde vertellen dat onze vriendin Rachel (91 jaar) ook gevallen is, vol blauwe plekken zit - en eerlijk gezegd, Nany was zo druk aan het praten dat ik me niet herinner of Rachel iets heeft gebroken. Nany wilde me doen bellen naar de dochter van Rachel, mijn Matadi-vriendin zonder pc. Ik antwoordde dat ik daar nu geen tijd voor had (ik was volop aan het koken) en dat heel waarschijnlijk die Matadi-vriendin van mij daar ook niet van gediend zou zijn.
Daarbij kwam dat Nany belde net toen ik twee kleine aardappelen aan het schillen was voor bij onze witloof met ham die in de oven stond. Na bijna 20 minuten babbelen, zei ik:'Ik moet nu echt voor die aardappelen zorgen' en dat vond ze echt niet zo leuk, voelde ik.

Na het avondeten, een telefoontje van Hendrik die enkele nogal serieuze problemen had... Maar daar ga ik niets over vertellen hoewel het een kortverhaal waard is!😉

Geen opmerkingen:

Een reactie posten