zondag 25 augustus 2019

Het bos in Rukkelingen

We haalden de 31°C in de schaduw vandaag. Heel warm dus. Daarom besloten we onze dagelijkse wandeling te maken in het bos van Rukkelingen.

Daar liepen we heel lang in de schaduw maar het was vrij vaak klimmen en met dit weer betekent dat zwoegen. In tegenstelling tot de vorige keren dat we daar waren, kwamen we vandaag vijf wandelaars tegen. Meestal ontmoeten we daar niemand en ik vroeg me onderweg nog af hoe het komt dat het pad niet overwoekerd is met zo weinig wandelaars.
Er waren wel heel veel insecten!

Wat ik echter vergeten was (het was heel lang geleden dat we nog daar wandelden), is dat de lus die we maakten ons verplicht een dik halfuur in volle zon te lopen.

Later, na de soep en terwijl zalm met paprika's, ui, look, rozemarijn en olijfolie in de oven gaarde, belde ik even (dat wil zeggen een halfuurtje) met mijn moeder Nany, die weer heel veel te vertellen had. Zij vond het helemaal niet te warm!

Morgen zouden we de 32°C halen in deze contreien!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten