maandag 5 augustus 2019

Miskoop?

Roger vond al dat de nieuwe koelkast niet goed werkte... en hij kreeg gelijk.

Het koelkastgedeelte koelt maar af tot 14°C en in de diepvriezer meten we -42°C!
Nee, niet -22°C; zoals ons werd gevraagd in de winkel, waar we vandaag terug naartoe reden na een paar telefoontjes, wel degelijk -42°C!

De winkel gaat contact opnemen met de fabrikant. Morgen meer nieuws. Hoop ik, want nadat we deze ochtend hadden gebeld, wachtten we tevergeefs op het telefoontje terug dat ons werd beloofd. Vandaar dat we naar de winkel reden trouwens.

We hebben de koelkast weer uitgeschakeld en voor deze avond kochten we mosselen die Roger bereidde samen met voorverpakte mosselgroenten. We zitten immers opnieuw zonder koeling!

Ik heb me de laatste dagen zitten afvragen hoe onze grootouders het deden. Ik weet dat marraine heel veel in haar kelder bewaarde, dat ze haar eigen groenten teelde, dat ze veel steriliseerde maar waar bleef ze bijvoorbeeld met haar vlees? Ik herinner me wel dat ik vaak even naar de slager moest. Zou ze elke dag vers vlees gekocht hebben? Ik weet het niet meer...
En die kelder... in volle zomer was die toch niet koel genoeg?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten