woensdag 28 augustus 2019

Naar Tongeren

Ik stelde voor onze wandeling in Tongeren te maken vandaag, de stad waar een grootvader van mij opgroeide.
We wandelden er een dik uur rond, bezochten even de mooie basiliek waar een fototentoonstelling liep maar, hoewel de temperatuur was gedaald, vond ik het nog kleverig warm. Echt onaangenaam.




Het is hier te vochtig, dat is het probleem zoals Zeger me daarstraks mailde. Hij schreef ook: 'Dat de wereld maar snel opwarmt zodat het hier een woestijn wordt, dat heb ik veel liever'.
Ja, dat is droger... maar in een woestijn groeit niet veel...

Nany, met wie ik even belde, vond het helemaal niet te warm. Wat kan zij daar toch goed tegen!

Deze avond viel ik per toeval op een blog van iemand die twee jaar geleden overleed aan kanker. Nog een jonge vrouw... die ik uiteraard niet ken maar van wie ik de blog toch uitgebreid begon te lezen. Vijf dagen voor haar overlijden postte ze nog een blog! Confronterend!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten