zaterdag 23 december 2023

Over eekhoorntjes en Matadi

Het is vrij zacht weer voor de tijd van het jaar maar er staat nog steeds veel wind en het is heel vochtig: ik vind het dus toch koud (en mijn gewrichten zien af). De eekhoorntjes in de tuin (ja, ze zijn er nog) lijken er helemaal geen last van te hebben: we zagen ze rondlopen, de bomen in- en uitklimmen, ze leken veel pret te hebben.

Het werd dus weer een rustige dag... en deze avond ging ik (virtueel) eindelijk nog eens naar Matadi: zoveel herinneringen (al is het er veel drukker geworden dan in mijn herinneringen). Van daar ging het daarna naar Moanda en de monding van de Congostroom. We waren daar één keer (ik denk zelfs twee keer maar mijn herinneringen eraan zijn te vaag om daar zeker van te zijn). Nostalgie!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten