maandag 6 december 2010

Cadeautjes kopen

Sinterklaas komt al lang niet meer bij ons langs: we zijn waarschijnlijk te volwassen geworden, en onze ‘kindjes’ ook. Ze beseffen het zelf, want ze komen ook niet meer naar ons op het Sinterklaasfeest (ze weten dat ze altijd welkom zijn).

‘Vroeger’ liep ik nog graag winkels in, winkels uit om cadeautjes te kiezen. Nu niet meer. Ik heb echt last van de verlichting in de meeste winkels: zo erg dat ik er soms duizelig van word. Ligt dat aan het oud worden?

Maar aan de Kerstgeschenken ontkomen we niet. En vandaag hebben we daarvoor gezorgd.  Maar wat is dat moeilijk tegenwoordig, in vergelijking met toen onze kinderen nog ‘kindjes’ waren! Elkeen koopt immers voor zichzelf meteen wat hij nodig denkt te hebben!

Zusje, broertje, Nany, kindjes, ik zeg vaak dat ik tegen cadeautjes kopen opzie. Niet omdat ik jullie die presentjes niet gun, maar omdat ik niet meer weet wat te offreren (dat jullie niet al hebben). En omdat ik niet graag winkel!

Maar… vanaf januari kan ik weer achteloos kopen dat waarvan ik denk dat het een baby of een peuter wel zal aanstaan. Tot die zijn eigen mobieltje heeft, en zijn eigen PC, enzovoort.
Wat was het vroeger toch gemakkelijker,  cadeautjes kopen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten