woensdag 8 december 2010

Theosofie

Uiteraard had ik vandaag, nadat ik gisteren  heel onverwacht dat overlijden vernam, een beetje ‘spirituele’ lectuur nodig.

Ik heb heel lang geleden (ik denk in 1978) ‘Isis ontsluierd’ van Blavatsky met veel moeite (want de twee delen waren echt pillen van boeken) uitgelezen.

Vandaag vond ik op het Internet een veel overzichtelijker e-boek over Theosofie (echt ‘tof’, zulk boek! Ik begin te vermoeden dat onze jongens gelijk hebben als ze zeggen dat papieren boeken weldra zullen hebben afgedaan, tenminste als de meeste mensen zullen inzien dat op scherm lezen even gezellig is als op papier).

Heel troostend, dat boek, maar op een andere manier dan bijvoorbeeld de Bijbel.

Ik weet dat je dat weer zult bestempelen als ‘larie en apekool’, Hendrik. En jij misschien ook, meisje? Of jij dat zult doen, Zeger, daar ben ik minder zeker van.

Maar ikzelf geloof dat er meer is dan materie!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten