maandag 15 augustus 2011

Matadi-reünie en armoede

Begin september vindt weer onze jaarlijkse Matadi-reünie plaats. Enkele van onze vrienden hebben me al laten weten dat hun pensioen zulke uitgave niet toelaat. En toch heb ik dezelfde  prijs kunnen behouden (dankzij speciale afspraken met De Horne) als vorig jaar.

Ik kan hier niet in detail vertellen waarom sommige mensen te weinig geld hebben zonder hun privacy aan te tasten. Maar… Wat ik vandaag hier las: http://www.dailymail.co.uk/news/article-2025895/Housing-benefits-Somali-asylum-seeker-Saeed-Khaliifs-family-2m-house.html stootte me echt tegen de borst.

En wij maar wroeten!

Met onze bezoekers van vorig weekend hadden we het ook daarover. Mijn vriend opperde dat vermits het geboortecijfer hier zo fel daalde, men wel inwijkelingen nodig heeft, al is het maar om onze pensioenen te betalen.

Maar, denk ik, dan moeten die eerst wel degelijk werken…

En daarbij, als wij niet zoveel belastingen moesten betalen (onder andere om zulke mensen te onderhouden), dan hadden we meer geld voor meer kinderen.
Oei, ik vrees dat ik nu racistisch bezig ben! Glimlach

Geen opmerkingen:

Een reactie posten