zondag 17 juni 2018

Boeuf bourguignon

Gisterenavond kregen we van 23:30 uur tot 23:40 uur regen, gevolgd door heel even hevige wind. Vandaag was het opnieuw mooi weer hoewel iets koeler dan gisteren.

Dat ik vaak geen zin heb om op restaurant te gaan heeft te maken met mijn mussenmaag versus de Franse manier van eten. Als ik voldoende groenten wil, ben ik verplicht een menu te nemen. En dat krijg ik niet op. Een enkele schotel (en dan liefst het voorgerecht omwille van de groenten) zou te doen zijn... maar het zijn vaak de hoofdgerechten die me het meest bekoren.

Deze ochtend kuierden we nog eens in Cluny (in de Bourgogne) en dronken we weer een biertje in de "Nation". Ik zag op de kaart dat ze er kikkerbilletjes en boeuf bourguignon serveren en ik kreeg heel veel zin in een van die twee gerechten. De billetjes schrapte ik echter omdat ik het te wreed vond kikkers op te offeren alleen voor hun billetjes.

We picknickten 's middags echter weer bij de tent.
Daarna liepen we terug naar het centrum. We vonden nog straatjes die we niet kenden, bezochten de abdijtuin en de geurende kruidentuin. Uiteindelijk dronken we nog een biertje in de Nation...en besloten er  boeuf bourguignon te eten.







Foto's Roger


Eigen foto's
Na nog een korte wandeling gingen we opnieuw zitten op het terras van de Nation en bestelden 1/4 liter wijn, 1/2 liter water en 2 keer boeuf bourguignon. Geen menu dus (hoewel ze niet duur waren).
Het heeft gesmaakt... maar we aten dus wel heel weinig groenten.

UIteraard heb ik tijdens en na het avondmaal mijn hobby beoefend: heel veel volk op dat terras en er werd opvallend veel Noord- en Zuid-Nederlands gesproken. De meeste mensen namen een menu (voorgerecht, hoofdgerecht en dessert) en alle drie de gerechten waren zo copieus dat ik  niet begrijp waar de mensen dat allemaal steken!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten