vrijdag 15 april 2011

Avondje Frans spreken en Vangheluwe

Deze avond bezochten we mijn aangetrouwde oom (hij viert overmorgen zijn 83 jaar) en zijn tweede vrouw. Heel vriendelijke mensen, lekker eten, uitmuntende wijn, prachtige muziek en leuke conversaties… In het Frans. Normaal: we waren bij hen en zij zijn Franstalig. Alleen… als zij hier op visite komen, spreken we… Frans. Sinds zijn vrouw niet meer rookt, worden mijn oom en ik naar hun tuintje gestuurd om onze sigaret op te steken!  Maar, ondanks zijn hoge leeftijd, heeft hij dat er nog steeds voor over (vandaag was het niet koud, maar we hebben daar al echt in de kou staan roken). Glimlach

Eigenaardig genoeg hebben we het niet over de zaak Vangheluwe gehad. Ik weet dus niet hoe zij daarover denken, maar ik heb een vermoeden dat ze als verstandige mensen wel ongeveer zouden moeten akkoord gaan met dit stukje dat ik vandaag las.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten