woensdag 27 april 2011

De mooie kerk van Veulen binnenkort een restaurant?

In de auto vertelde Boudewijn mij vandaag dat hij las dat Heers enkele van haar 12 kerken wilt sluiten en verkopen. Omdat ze te duur zijn, en dat wil ik wel geloven voor zulke kleine gemeente (klein wat inwoners betreft, niet qua oppervlakte).

Ikzelf had door mijn drukke bezigheden vandaag zelfs de tijd niet om één krant te raadplegen. Maar deze avond, na mijn thuiskomst, haalde ik dat even in, en ja, Boudewijn blijkt gelijk te hebben:

http://www.hbvl.be/limburg/heers/heers-wil-aantal-kerken-sluiten.aspx

Nu, als ontmoetingsruimte zal de kerk evenveel kosten, vrees ik. Als restaurant of wat dan ook gerund door een particulier, lijkt de kerk me slecht gelegen.

En wat met al die oude mensen in al die dorpen die nog graag naar de mis gaan en niet in staat zijn tot een ander dorp te lopen?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten