zondag 16 augustus 2015

Naar onze vrienden in Herzele

Omdat hij samen met Roger studeerde, dacht ik al die tijd dat Roger en zijn vriend even oud waren. Ik vergiste me, hoorde ik vandaag: onze gastheer is drie jaar ouder dan Roger en zijn echtgenote vier.

Zoals telkens werd het een prachtige middag en avond. Champagne met hapjes, een eerlijk en heerlijk Vlaams avondmaal (met onder andere de boterbonen waar Roger en ik al zo lang tevergeefs naar zoeken), boeiende gesprekken met op de achtergrond Franse chansons (wat mij eraan herinnert dat ik heb beloofd nog deze avond voor hen de tekst van “Quarantaine” van Anne Sylvestre op te zoeken).

De gesprekken waren echt boeiend: over geschiedenis, over politiek, herinneringen aan de vroegere studies van Roger en zijn vriend (sommige proffen heb ik zelf ook gehad), over de boeken die we de laatste jaren hebben gelezen, enzovoort.

Het gevolg is echter dat we pas na 22 uur terug naar huis vertrokken (een rit van anderhalf uur) en dat het vrij druk was op de autosnelweg (wisselweekend voor de kustvakantiegangers). En … ik word heel zenuwachtig op een drukke snelweg.

Soms vind ik het jammer dat onze vrienden een  beetje overal over het land verspreid wonen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten