zaterdag 22 augustus 2015

Om de dag te eindigen…

… heb ik, nadat ik snel enkele mails had beantwoord,  nog wat voort gelezen in “Opgeruimd”: echt een maf boek als je het mij vraagt! Daarna nog naar een Star Trek-film gekeken en er zo van genoten dat het weer veel te laat werd. Glimlach

En zopas stuurt Roger me dit stukje door. Oké, het is geschreven door de zoon van de auteur van het niet aanvaarde boek, maar het zegt veel over uitgever Pelckmans (dat ik al vermoedde; ook Dirk Lambrechts zaliger heeft in zeker één van zijn boeken beweringen moeten uiten waar hij helemaal niet achter stond, of hij kreeg geen kans op uitgeven bij Epo).

Volgde daarop een lang gesprek met Roger (terwijl ik eigenlijk eindelijk wilde gaan slapenGlimlach). Onze conclusie was dat uitgeverijen ook maar commerciële bedrijven zijn en dat ze liefst zo politiek correct mogelijk blijven. Maar waar kun je dan terecht met niet echt politiek correcte ideeën?

Op de receptie deze avond viel me ook op dat onze (toch wel linkse) kennissen voor de eerste keer – na de verijdelde Thalysaanslag van gisteren - zich de vraag stelden die ik me al heel lang stel: zijn al die asielzoekers echte vluchtelingen?

Ze deden het echter met zoveel schroom: ‘Je weet maar nooit; en toch is in contact komen met andere culturen verrijkend (uiteraard) ; het zal in elk geval maar een minderheid betreffen, enzovoort’. Verwarde emoticon

Geen opmerkingen:

Een reactie posten