zondag 30 augustus 2015

Orsmaal

Voor het weer te warm zou worden (we haalden vandaag de 31°C) zorgden we voor Rogers dagelijkse beweging.

We reden naar Orsmaal (deelgemeente van Linter) en maakten daar een niet te lange maar mooie wandeling.

A8304089 Foto Roger

Het is niet de eerste keer dat we in die gemeente waren maar het is wel de eerste keer dat we het Museum Derde Regiment Lansiers Orsmaal open troffen.

A8304090 Foto Roger

We gingen er binnen en werden ontvangen door een heer die ons een heel deskundige en boeiende uitleg gaf over de slag van Orsmaal op 10 augustus 1914. We kregen daarna zelfs een boekje daarover mee naar huis, wat voor mijn absoluut niet auditief geheugen altijd heel interessant is.

Omdat het toen al echt heel warm was geworden, wilden we daarna een biertje drinken op een terras in de buurt. Helaas waren er geen plaatsen meer vrij in de schaduw. Roger stelde nog voor naar  “De Kluizenaar” te rijden maar daar bleek er geen enkele plaats meer vrij te zijn.

Dus reden we maar naar huis waar ik onder andere verder las over karmische numerologie (dat heeft me altijd al geboeid en de laatste tijd probeer ik af  en toe wat tijd te vinden om mij erin te verdiepen).

Jaja, Hendrik, van hieruit hoor ik dat je me nu heel fel aan het uitlachen bent! Glimlach

Geen opmerkingen:

Een reactie posten