dinsdag 4 augustus 2015

Schrijven

Mijn dagen zijn te druk geworden maar… stel dat ik toch nog de tijd zou vinden om een boek te schrijven? Wat daarna?

Deze avond nog een mail beantwoord van een goede kennis, een destijds vrij bekende (en echt goede) schrijfster die aan een nieuw boek bezig is (op haar 86 jaar: chapeau!) maar die echt niet weet wie dat boek zal willen uitgeven.

Ze gaf, zoals ik, ooit iets uit bij Free Musketeers, maar, net zoals voor mij, heeft die uitgeverrij voor haar afgedaan nadat ze daar al onze boeken in het Engels laten vertalen door Google.

In eigen beheer dan maar? Dan loop je het gevaar dat jouw boek vol fouten staat! En…. De kleine uitgeverijen waarmee ik de laatste jaren kennis maakte (via pas uitgegeven boeken van kennissen) boezemen  me ook niet genoeg vertrouwen in.

Het is allemaal commercie (geworden?). En dat is nu net het probleem van Emmy (hierbij heb ik ook meteen de naam van die niet commerciële maar goede schrijfster onthuld). Uitgeverijen moeten verkopen! Alles draait om het geld!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten