zaterdag 29 juni 2019

De kindjes zijn gaan slapen

Ze werden rond 17 uur gebracht door hun mama en papa. Daarvoor hadden wij wat boodschappen gedaan (ook voor Nany), had ik twee kippen in de oven geschoven, aardappelen en soep gekookt en de bibliotheekvloer snel met water opgenomen.

We aten, na een aperitief, in de bibliotheek waar het eigenaardig genoeg fris blijft in de zomer (het was er 24°C terwijl we buiten de 32°C haalden vandaag) en niet echt koud wordt in de winter. Zou dat aan al die boeken liggen?

Er werd flink gegeten (soep, gebraden kip met sla of appelmoes - een hamburger voor Roger die geen kip lust - en gebakken aardappelen voor wie dat wilde en voor de kindjes nog een waterijsje toe), gespeeld en gepraat.
Elena toonde ons haar uitstekend rapport. Ik voel me (terecht) een heel fiere oma!

Nadat dochterlief en schoonzoon waren vertrokken, voelde Eva (die met Matthias naar filmpjes keek) zich ineens heel moe. We brachten haar naar bed. Elena wilde daarna nog naar andere filmpjes kijken met haar broer... en las enkele bladzijden voor uit een boek dat ze pas heeft gekregen van haar ouders.


Eigen foto (Elena droeg weer zo'n mooie jurk: genaaid door haar mama, vertelde ze me)
En nu zijn Matthias en zij naar bed nadat we voor morgen zoveel plannen maakten dat ik vrees dat we ze niet allemaal kunnen uitvoeren!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten