donderdag 13 juni 2019

Tordesillas

Na enkele uren rijden door een dorre en desolate maar mooie streek kwamen we aan op de camping van Tordesillas.We hadden geluk: er was een bungalow vrij. Klein maar gezellig met een terras dat me herinnert aan onze barza in Soyo (Matadi). Nog steeds heel aangenaam weer (maximum 30°C).
We aten nog eens in ons huisje (en ik vond onze paddestoelen en gamba's na de gazpacho nogal smakeloos), kuierden in het mooie stadje (foto's volgen als we thuis zijn), dronken een wijntje, enzovoort.



Niets speciaals dus maar wel gezellig.

Roger wil morgen of overmorgen ofwel naar Burgos ofwel naar Miranda de Ebro.

Dat herinnert me aan de eerste keer dat we samen reisden (we waren toen nog geen stel). Toen ook reed hij praktisch elke dag naar een andere stad. En ik, die gewend was per trein of autostop te reizen, dus veel trager,  sloeg al die steden door elkaar achteraf.  Ik moet mij echt laten doordringen van de plaatselijke sfeer om iets te onthouden over een stad.

Maar kom, vermits we toch alleen steden bezoeken die we al kennen, waarom hem niet even op zijn manier laten reizen?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten