woensdag 26 juni 2019

Limburgse monografie

Vandaag stuurde Jan Gerits me al de tekst van de nieuwe Limburgse monografie, een publicatie van de KVLS. Omdat ik met allerlei andere zaken bezig was (in het huishouden, dus ga ik daar niet over uitweiden... al hebben we weer niet echt schoongemaakt), had ik alleen tijd om te zorgen voor een eerste opmaak.
Terwijl ik dat deed, las ik natuurlijk de tekst diagonaal en weer leek het mij een heel interessante publicatie.

Ik kreeg ook een tijdschrift aan waarvan ik de tekst nalas vlak voor ons vertrek op reis en ik merkte dat één van mijn voorgestelde correcties niet werd doorgevoerd... waardoor in een recensie staat dat "de bundel (waar het over gaat) een grote inspiratiebron is geweest voor de bundel (waar het over gaat)".
Ik word daar boos van! Schrijvers, lees jullie teksten eens fatsoenlijk na en leer eens jullie zinnen te ontleden! Het is niet omdat jullie weten wat je bedoelt dat lezers dat ook begrijpen als de zinnen niet logisch zijn opgebouwd... en het is niet voor niets dat ik soms een andere zinswending voorstel!

We haalden vandaag de 28°C en dat voelde lekker fris aan.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten