vrijdag 7 juni 2019

El Miracle, Ardévol en Solsona

Ik wilde vandaag nog eens naar het klooster El Miracle dat we jaren geleden, volgens Roger 13 jaar, toevallig ontdekten.
We vonden het, nu kon je daar iets drinken en eten (het werd een deca voor ons) en ik kreeg er weer  dat mystieke gevoel.







Daarna zochten we het bergdorpje Ardévol dat we ook vonden.  Heel lang geleden belandden we daar heel toevallig, Roger beklom er de uitkijktoren en we aten er onder andere een heel lekkere konijnbereiding in een klein restaurant dat nu op 1 juli sluit.









Uiteindelijk kuierden we nog in Solsona zelf.  Bezoek aan de kathedraal, terrasje, enz.





Later begon de camping, net als vroeger, vol te lopen met weekendgasten. Gezinnen met kinderen en veel lawaai tot na 23:30 uur.

We besloten te avondmalen in het campingrestaurant. Ik nam gegrild konijn (ik begin dat Catalaans goed te begrijpen: ik at "conil") en Roger sepia. Lekker maar weer te weinig groenten... en mijn conil was duidelijk een mager wild konijn. Ik heb me niet overeten, integendeel!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten