dinsdag 29 oktober 2019

Dromen van Ilonka en Nononc zaliger

Deze ochtend vonden we een mail van Ludo D, de nieuwe secretaris van Heemkunde. Met het overlijdensbericht van llonka. Boudewijn is immers ook lid van Heemkunde Groot Heers.
Eigenaardig genoeg heeft het bestuur van de KVLS nog geen overlijdensbericht gestuurd naar alle leden.

Ik stelde voor vandaag boodschappen te doen. In de eerste winkel liepen we vrij snel langs de rekken, moesten we niet te lang wachten aan de kassa en was ik niet al te moe na afloop.

In de tweede winkel wilden we op dezelfde manier te werk gaan maar allereerst de bij Sinterklaas bestelde spullen afhalen.
Onderweg kwamen we heemkundelid G. tegen en begonnen we een praatje. Na een kwartier begonnen mijn rug en buik weer pijn te doen. Uiteraard hadden we het over Ilonka en Boudewijn. Hij vertelde over hun laatste ontmoeting, wij over de onze. G. wist niet dat Ilonka ziek was... en ik besefte dat ik pas op de vraag "hoe gaat het?" 'goed' had geantwoord. Anders moest ik immers veel te veel uitleg geven en zouden we nog langer staan keuvelen, flitste het door mijn hoofd

Dan deden we verder onze boodschappen maar aan de kassa kwamen we G. weer tegen in de lange rij.
Ik kwam geradbraakt uit de winkel en was blij dat er geen derde winkel op onze te doen-lijst stond.

Nadat we thuis alles hadden opgeborgen, ging ik nog wat liggen lezen in de relax, viel ik weer in een diepe slaap, droomde ik dat we, na een lentewandeling, op bezoek waren bij Boudewijn en Ilonka, in het gezelschap van onder andere Nononc zaliger en (tante) Françoise... en was de pijn bij het wakker worden weer fel verminderd.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten