zondag 27 oktober 2019

Introspectie

Ik wilde al lang sommige mensen opbellen en heb dat nog steeds niet gedaan. Voor de enen omdat ik nog geen mogelijkheid zie om af te spreken, voor de anderen omdat ik tijdens het telefoneren de (slechte?) gewoonte heb om rond te lopen en kleine huishoudelijke taken uit te voeren (en dat ik er nog steeds pijn van krijg).
Deze avond bedacht ik dat ik eigenlijk even goed kan gaan liggen en dus mijn rug en buik laten rusten tijdens een telefoongesprek. Morgen probeer ik dus tijd te vinden voor een telefoontje met V.

Deze avond, vlak voor we onze soep gevolgd door Vlaamse karbonaden (o, nog steeds heel kleine bordjes voor mij) aten, zei ik tegen Roger dat de keuken dringend moet gedweild worden. Hoewel hij toegaf dat de keuken vuil is, vond Roger dat dweilen overbodig.

Zoiets had ik verwacht.
Ik ga volledig akkoord met Roger over het feit dat huisvrouwen soms overdrijven maar ik geef hem geen gelijk als hij vindt dat een duidelijk vuile kamer niet onder handen moet genomen worden.

Hij heeft de neiging het werk te laten bij elkaar komen zodat hij ooit alles tegelijk kan aanpakken. Wat soms echt niet mogelijk is. Zo merkte hij vorige week dat onze werkkamer vol spinnenwebben hangt (ik had het al langer gezien!) en begon hij die weg te zuigen. Terwijl hij daarmee bezig was, vroeg ik hem of hij dan de werkkamer misschien volledig wilde schoonmaken (het stond op mijn huishoudprogramma voor volgende week) en... hij antwoordde: 'Nee, dit is voldoende geweest voor vandaag, de rest doe ik een andere keer'.

Op zijn manier wordt ons huis nooit helemaal proper.
Dus vroeg ik me eerst af of ik zelf niet te veel vraag en ten tweede of een werkvrouw toch niet een oplossing kan zijn.
Ik heb zo'n beetje gegoogeld naar prijzen en voor 4 uur per week zouden we ongeveer 100 euro betalen per maand.
Dat lijkt niet overdreven maar is voor ons al een serieuze som bovenop de kosten die we al hebben. Uiteraard hoop ik nog af en toe te kunnen vertalen maar, bijvoorbeeld, wat ik deze maand extra heb verdiend, is naar Sinterklaas gegaan.

Plus, zoals ik tegen Roger zei, een poetsvrouw in dienst nemen betekent dat je het huis elke dag in orde houdt. Wat voor Roger zeker geen gemakkelijke opgave is.
En uiteraard kan een huishoudhulp op vier uur tijd enkel goed opgeruimde kamers (in ons geval keuken, poortgebouw, salon en badkamer) onder handen nemen en zullen we toch nog zelf voor de andere kamers moeten zorgen (slaapkamers, werkkamer, ateliers, bibliotheek, ...).

We zijn er nog niet uit. Ikzelf dacht na over wat ik kon schrappen in mijn uitgaven... maar ik vond alleen mijn e-liquids. Voor de rest geef ik zelf echt praktisch niets uit. Roger vond helemaal niets!

Ik heb wel gedacht aan onze praktische maandelijkse afspraak met vriend Karel die ons (Roger doet heel geheimzinnig over het bedrag) volgens mij zeker rond de 100 euro kost.
Karel is echter een van de beste vrienden van Roger: ik zal hem nooit vragen Karel minder vaak te ontmoeten!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten