maandag 16 juli 2012

Otrange (Wouteringen)

Straks ga ik ook toch nog klagen over het weer, zoals iedereen! Het heeft vandaag gewaaid, geregend, en de temperatuur is niet boven de 17°C gestegen. Echt herfstachtig!

Toch kregen we, tussen twee regenvlagen door, de gelegenheid om net geen uurtje te wandelen. In Otrange. Eerst in de buurt van de tumulus.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Tumulus_van_Otrange

Wouteringen (Otrange): Sint-Eligiuskapel (Saint Eloi) op de tumulus

Wouteringen (Otrange): zicht in de richting van Tongeren vanop de tumulus

Wouteringen (Otrange): zicht in de richting van Oerle (Oreye), met op de achtergrond de suikerfabriek (thans maken ze inuline ipv. suiker) Foto’s Roger

Daarna maakten we een lus langs en over de Jeker (eigenlijk een klein deel van de Camino naar Santiago in omgekeerde richting) . Heel stil en rustgevend! Als ik dat vergelijk met Hognoul! Daar hoorde we constant het geraas van de snelweg.

Hier loopt de Camino de Santiago over de beek

P7162475m

P7162476m Foto’s Roger

Ik verzoende me met het slechte weer. Als het dan toch niet echt wil zomeren, zal ik maar denken dat het herfst is. Van dat seizoen hou ik ook. Van de winter niet.

Voor de rest was het eigenlijk een vrij luie maar leerrijke dag. Veel gelezen, onder andere in een geschiedenis van Heks,  die Roger had meegebracht na zijn laatste vergadering met het bestuur van Heemkunde Groot Heers. Heel interessant, maar zou moeten herschreven worden in een meer leesbare stijl. En… Nadat ik op de radio had gehoord dat de VLD de NVA verwijt een platform te zijn voor extreem rechts (en mij afvroeg waarom, als ze bang zijn voor een overwinning van de NVA, ze er zelf zoveel reclame voor maken), stuurde Roger mij naar een tekst die ongeveer hetzelfde zei als wat ik dacht bij het beluisteren van dat nieuws.

1 opmerking:

  1. Een wetenswaardig stukje maken over wilde dieren kleurplaten is zonder twijfel alles behalve simpel echter het moet gezegd worden dat dit jou prima is geslaagd, heel goed!
    Also visit my web site ... Seino Bosman @ www.kleurplatenhuis.nl

    BeantwoordenVerwijderen